Merchandising w magazynie – czy to może się udać?

Merchandising w magazynie – czy to może się udać?

Marchendising, czyli sztuka prezentowania produktów w taki sposób, który sprawia, że chcemy coś kupić i to najlepiej w dużych ilościach. W wielu sklepach ta gałąź marketingu odgrywa ogromne znaczenie w tworzeniu odpowiedniej atmosfery zakupów, opartej na psychologicznych przesłankach warunkujących sprzedaż i chęć zakupu. W kontekście kontaktu sprzedawca-klient marchendising wydaje się wręcz niezbędny.

Co jednak z ułożeniem towaru na półkach magazynowych?

Czy tam też jest on niezbędny? Odpowiedź brzmi prosto – nie. Wiele firm bazujących na sprzedaży, zwłaszcza mniejszych, często wprowadza elementu marchendisingu na półki magazynowe. O ile w przypadku sklepu poprawia to ścieżki komunikacyjne, po których porusza się klient i poprawia przejrzystość półek sklepowych, o tyle na magazynie istotne są inne czynniki. Przede wszystkim towar na magazynie powinien być ułożony w taki sposób, aby pracownicy mogli go łatwo zapamiętać.

Niekoniecznie jest im potrzebna wiedza z zakresu używania bądź zastosowania towarów, bardziej liczy się to, czy potrafią go rozpoznać i jak szybko będą w stanie przetransportować go w celach sprzedaży. Sprzyjające ku temu warunki daje podział magazynu na strefy np. alfabetyczne, które ułatwiają szukanie danego produktu, układanie towarów na wzór piramidy: produkt wielkogabarytowy na spodzie, na samej górze – najmniejszy i najlżejszy. Produkty szklane i łatwo ulegające zniszczeniu powinny być sytuowane na ziemi, posadzce, z kolei rzeczy drobne i składające się z wielu części w pojemnikach, odpowiednio pogrupowanych.

Ogólna zasada w przypadku składowania towarów na magazynie jest jedna i łatwa do zapamiętania: towar na magazynie jest przechowywany, a nie eksponowany, więc musi być ułożony w taki sposób, aby pracownik mógł go bez większych trudności i szkód odnaleźć i dostarczyć do punktu sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *