Właściwości i wartość odżywcza nerkowca

Nerkowce są późnym przysmakiem, ponieważ były dostępne dopiero w ubiegłym wieku. Wcześniej drzewa, na których rosła, były sadzone tylko w celu ich ścięcia. Dziś nerkowce cenione są za swój niepowtarzalny smak i duże wartości odżywcze. Można je traktować nie tylko jako samodzielną przekąskę, ale także jako dodatek do wielu dań i deserów oraz suszonych warzyw.

Nerkowce – skąd pochodzą?

Drzewo nerkowca pochodzi z Ameryki Południowej, ale obecnie rośnie w większości regionów tropikalnych. Dużymi wytwórcami orzechów nerkowca są natomiast kraje azjatyckie – Indie i Wietnam oraz afrykańskie Wybrzeże Kości Słoniowej. Ciekawostką dotyczącą nerkowców jest sposób, w jaki orzechy te rosną. W przypominającej pazur zewnętrznej skorupie zawsze znajduje się orzech. Warto wiedzieć, że nerkowce, które kupujemy w sklepie, muszą zostać przetworzone, zanim będą nadawać się do spożycia. Orzechy nerkowca są następnie smażone i gotowane. W takiej postaci jest pakowany i przygotowywany do sprzedaży. Najbardziej cenione są te produkty, które zachowują:

  • przyjemny,
  • jasny kolor,
  • doskonałą prezencję.

Właściwości odżywcze orzechów nerkowca

Jak widać, zdobycie nerkowców jest trudne i czasochłonne, ale zdecydowanie warto. Ponieważ produkty te posiadają całe mnóstwo właściwości odżywczych, które mogą pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie całego organizmu. Nerkowce są źródłem witaminy B6.

Jak działają nerkowce?

Każdy nerkowiec (https://www.bee.pl/9227-orzechy-nerkowca) między innymi pomaga zmniejszyć uczucie zmęczenia i znudzenia, wzmacnia utrzymanie prawidłowego metabolizmu energetycznego, wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, przyczynia się do normalnej produkcji czerwonych krwinek, wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego.

Co zawierają nerkowce?

Nerkowce charakteryzują się wysoką zawartością potasu i magnezu, pierwiastków, które są szczególnie korzystne dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Nerkowce są bogate w fosfor, który pomaga w utrzymaniu zdrowych zębów i kości, oraz cynk, który pomaga w utrzymaniu zdrowych włosów, paznokci i skóry. Ponadto, cynk zapewnia prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego, prawidłowe widzenie, a także – co szczególnie ważne dla mężczyzn – utrzymuje prawidłowy poziom testosteronu we krwi. Ze względu na swoje cenne wartości odżywcze nerkowce mogą być składnikiem potraw odchudzających. Nawet niewielkie ilości mogą dostarczyć organizmowi dużo energii i białka, zdrowych kwasów tłuszczowych i wyżej wymienionych składników odżywczych.

 

Czy warto jeść nerkowce i dlaczego?

Nerkowce to tak naprawdę nasiona drzewa zwanego orzechem nerkowca. Znane są nie tylko ze swojego niepowtarzalnego smaku i konsystencji, ale także z wartości odżywczych i właściwości zdrowotnych. Jaki jest potencjalny wpływ na zdrowie? Czy mogą one pomóc schudnąć?

Co to są nerkowce?

Nerkowce są nasionami drzewa występującego w tropikach nerkowca na Zachodzie. Brazylia jest znana z uprawy tych nasion, ale są one również uprawiane w innych krajach Ameryki Południowej, a także w Indiach, Wietnamie i na Wybrzeżu Kości Słoniowej.

Jakie są korzyści z jedzenia nerkowców?

Dziś niewiele wiadomo o korzyściach zdrowotnych nerkowców. Czy nerkowce są zdrowe? Absolutnie, ponieważ mały orzeszek jest pełen witamin i minerałów. Cenne składniki to:

  • witamina B6,
  • cynk,
  • potas,
  • magnez,
  • fosfor,
  • zdrowe kwasy tłuszczowe,
  • błonnik.

Właściwości orzechów nerkowca

Właściwości zdrowotne i odżywcze tych nasion to jedno, ale nerkowiec jest również uwielbiany za niesamowitą słodycz, chrupkość i kruchość. Wracając do właściwości nerkowców, nie trzeba dodawać, że naukowo udowodniono, że zapobiegają one cechom cukrzycy typu 2. Podczas spożywania tych nasion nie należy obawiać się cukrzycy, ponieważ produkt nie ma wysokiego indeksu glikemicznego.

Wpływ na układ krążenia

Nerkowce są również zdrowe dla układu sercowo-naczyniowego i mogą zapobiegać chorobom tego układu. Zniżają zagęszczenie trójglicerydów i cholesterolu we krwi oraz obniżają markery ciśnienia krwi. Ponadto, te pyszne orzechy i suszone owoce poprawiają funkcjonowanie układu odpornościowego i nerwowego, a także stan kości i zębów. Nawet niewielka ilość nerkowców może zlikwidować zmęczenie.

Kosmetyczna jakość nerkowców

Kolejną zaletą regularnego spożywania tych suszonych orzechów są ich właściwości kosmetyczne. Udowodniono, że orzechy te mogą poprawić wygląd włosów, skóry i paznokci. Wszystko to dzięki zawartości cynku i selenu w tych nasionach. Odżywiają skórę i paznokcie, a włosy nie są już tak tłuste, jak kiedyś. Ponadto, kosmyki stają się mocniejsze i rzadziej opadają.

Jaka jest wartość kaloryczna?

Przy omawianiu nerkowców bardzo ważną kwestią w odniesieniu do tych orzechów i rodzynek jest wartość odżywcza. Nasiona te pomagają w zapewnieniu odpowiedniego metabolizmu energetycznego. Nawet w niewielkich ilościach mogą zmniejszyć głód, a nawet zredukować tkankę tłuszczową w żołądku. To twierdzenie będzie szczególnie satysfakcjonujące dla osób, które starają się schudnąć.

 

Nerkowce. Dlaczego warto je jeść?

Nerkowce to jedne z najsmaczniejszych orzechów na świecie. Charakteryzują się subtelnym, słodkim smakiem, delikatną konsystencją i bogatą zawartością składników odżywczych. Dzięki nim jesteśmy w stanie uchronić się przed cukrzycą typu 2 i wzmocnić nasze serce. Dlaczego wciąż je jemy? Sprawdźmy charakter i rolę orzechów nerkowca. Nerkowce są owocami drzewa znanego jako nerkowiec od BEE zachodni. Pochodzą one z rejonu Ameryki Południowej. Ich nazwa pochodzi od formy, jaką posiadają. Uprawia się je głównie w Indiach i Wietnamie.

Co zawierają nerkowce?

Te orzechy są bardzo bogate. Nerkowce są w głównej mierze doskonałym źródłem białka, a także witamin A, D, E, K i B. Zawierają również różne minerały, takie jak:

  • wapń,
  • fosfor,
  • żelazo,
  • potas,
  • sód.

Dodatkowo dostarczają nam równie cennych kwasów tłuszczowych. Nerkowce są bogate w antyoksydanty, które odgrywają bardzo ważną rolę w ich składzie. Kiedy wymiatają wolne rodniki, mogą chronić organizm przed poważnymi chorobami, w tym nowotworami.

Jakie są właściwości i wpływ na zdrowie orzechów nerkowca?

Oprócz witamin z grupy B, zawartość magnezu sprawia, że mają one pozytywny wpływ na układ nerwowy. Po pierwsze, chroni organizm przed depresją, wspomaga pamięć i koncentrację. Z drugiej strony, obecność potasu oznacza, że organizm utrzymuje odpowiedni poziom wody i elektrolitów. Co ważne, nerkowiec zapobiega gromadzeniu się wody w organizmie. Witaminy zawarte w tym związku odgrywają również bardzo ważną rolę, ponieważ regulują prawidłowy stan skóry. Dzieje się tak, ponieważ pomagają one zwalczać objawy trądziku. Regularne spożywanie orzechów laskowych koryguje zbytnie wydzielanie sebum, które jest jedną z głównych przyczyn choroby.

Jak nerkowce wpływają na organizm?

Nerkowce zmniejszają anemię, osteoporozę i obniżają poziom złego cholesterolu. Ze względu na obecność witaminy K zapobiegają krzepnięciu krwi. Wzmacniają układ sercowo-naczyniowy dzięki działaniu NNKT (kwasów tłuszczowych). Chronią organizm przed wysokim poziomem cholesterolu i trójglicerydów oraz wzmacniają naczynia krwionośne. Ponadto, potas zawarty w orzechach nerkowca reguluje pracę serca i ciśnienie krwi. Jedzenie orzechów nerkowca ma również bardzo pozytywny wpływ na naszą urodę. Minerały, takie jak cynk i selen, mogą wzmocnić włosy i paznokcie. Cynk jest szczególnie polecany dla osób z przetłuszczającymi się włosami, ponieważ reguluje wydzielanie sebum i zapobiega wypadaniu włosów.